logo - גור טכנולוגיות

היווצרות משקעי אבנית על שטחי מעבר חום

מה תקראו במאמר?

בקרקע הקיימת לאורכה של מדינת ישראל קיימת כמות רבה של מינרלים כגון סידן (קלציום – calcium), קרבונטים של מגנזיום (carbonates of magnesium), תחמוצות ברזל, גפרית, אשלגן ועוד. כאשר הגשם יורד ומחלחל לעומקה של האדמה הוא ממיס וסופג לתוכו כמות גדולה של אותם מינרלים הקיימים באדמה.

מהו תהליך שמתרחש במערכות החלפת חום

ברוב המקרים נכחותם של מינרלים מומסים במים מבורכת ורצויה שכן עם הזמן אותם מינראלים שוקעים על דפנות של צינורות הולכת המים (העשויים לרוב מברזל) ויוצרים שיכבה של משקע מסוג קלציום קרבונט (אבנית) השומרת על פני שטח הצינור מהיווצרותה של קורוזיה (חלודה) ומאריכה מאופן משמעותי את אורך חייו של צינור הולכת המים.

אותו תהליך מתרחש גם במערכות החלפת חום המצויות בכל מתקני מיזוג האוויר וקירור, רק שהיא מתרחשת במהירות רבה יותר בשל טמפרטורה גבוהה של המים הגורמת לפרוק מהיר, ושקיעה רבה יותר של משקעי האבנית בשטחי מעבר החום. אותה שיכבה "רצויה" של אבנית בצינורות הולכת מים מברזל מהוות בעיה קשה במתקני החלפת חום שכן שיכבה זו גורמת להגברת הבידוד בין החומרים בהם אנו מבקשים לבצע תהליך החלפת חום. מצב זה גורם לפגיעה קשה בתפקודו של מחליף החום.

על מנת לפצות על הפגיעה שנוצרה באיכות מעבר החום, מדחסי היחידה נאלצים לעבוד בתפוקות גבוהות מאילו להם תוכננו, עד לנפילה של המערכת בשל עומס ייתר שהופעל עליה. תופעה זו מתרחשת לרוב בימי הקיץ החמים בהם היחידות נדרשות לעבוד התפוקות גבוהות גם ללא הפגיעה שנוצרה בכושר החלפת החום.

הנה כמה דוגמאות הממחישות את תופעת היווצרות בשטחי החלפת חום הפוגעת בתפקודה של המערכת:

 התפתחות משקעי אבנית במחליפי חום מהווה את אחת הבעיות התפעוליות המשמעותיות ביותר במערך האחזקה של המערכות. הזנחה בטיפול בבעיה היווצרות המשקעים עלול לגרום לנזקים כבדים לחלקי המערכת ולכישלונה בזמנים החמים ביותר בהם היא נדרשת לספק תפוקות גבוהות והשתקתה לצורך תיקונה עלולים להסב נזקים רבים לבעל המערכות

פתרונות רבים הכוללים תכשירים כימיקאלים וטיפולים בשיטות מגוונות אחרות מוצעות כיום כפיתרון למניעת היווצרות אבנית במערכות החלפת חום, אך הניסיון רב השנים הקיים בארץ מוכיח כי כל השיטות והדרכים הקיימים כיום בשוק, בהתחשב ברמת הקשיות של המים, מצליחים לכל היותר לעקב את התפתחות האבנית ולהאט את התגבשותה אך לבטח הם אינם מצליחים למנוע אותה לחלוטין.

מגוון רחב של מוצרים מקצועיים

גור טכנולוגיות פיתחה לאורך שנים רבות מגוון רחב של מוצרים מקצועיים לצורך ביצוע פעולות ניקוי ושטיפה של שטחי מעבר החום בכל סוגי מחליפי החום הקיימים ללא גרימת כל נזק למתכות המבנה של מחליפי החום. מוצרי החברה מיועדים לניקוי של מעבי מים, מחליפי חום פלטות, מגדלי קירור, יחידות מאייד-מעבה, מעבי אמוניה, מאידי מים (צילרים) ועוד.

סידרת מוצרי ה- SX פותחו לאחר תהליך ארוך של מחקר ופיתוח והם מסוגלים להמיס ולפנות בהצלחה רבה משקעי אבנית (קלציום קרבונט), מוצרי קורוזיה, בוץ, שומנים, משקעים אורגנים ומשקעים רבים אחרים ביעילות ובמהירות תוך שמירה וביצוע פסיבצייה של מתכות המבנה. מוצרי א. גור טכנולוגיות מתאימים לביצוע עבודות ניקוי ושטיפה ללא גרימת נזק בכל סוגי חומרי המבנה של כל דגמי מחליפי החום כגון נירוסטה, ברזל, נחושת, פלדה, טיטניום, סיליקון קרביד, פלסטיק ועוד.

שתפו:

היווצרות משקעי אבנית על שטחי מעבר חום - גור טכנולוגיות

תוכן עניינים

למידע נוסף והזמנות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אולי יעניין אותך..

דילוג לתוכן