logo - גור טכנולוגיות

צרכים לרוקן מערכת מים/שמן? כדאי שתקראו לפני…

מה תקראו במאמר?

הקפאת צנרת במגדל מגורים יוקרתי בת"א:

במהלך שנת 2020, אובחן במגדל מגורים יוקרתי בעל מעל ל-50 קומות כי נוצרה בעיה חמורה ומסוכנת בצנרת כיבוי האש בקומת החניון (מינוס 2).

צנרת כיבוי אש מורכבת מצינורות ברזל המחוברים זה לזה באמצעות מחברים ויקטאולים הידועים בכינוייהם "קוויק אפים" (Quick ups).

במהלך הקמת המבנה כנראה כתוצאה מטעות או חוסר תכנון בוצע שימוש במחברים ויקטאולים מחומר מבנה השונה מהצינורות עצמם, שימוש של שני סוגי מתכות יכול לגרום לתהליכי קורוזיה מואצים וכך היה.

המחברים הויקטאולים התחילו לפתח משקעי קורוזיה רבים סביבם אשר הדאיגו מאוד את אנשי האחזקה שחששו ממצב שבו החלודה תגרום לשבר במחברים הויקטאולים, פיצוץ בצנרת וריקון של כל מאגר המים של מערכת כיבוי האש בצורה לא מבוקרת ותגרום לנזקים גדולים.

הפתרון שהוחלט: ביצוע הקפאה קריוגנית בכניסה לחניון (בקומת מינוס 2) בה בוצע שימוש במחברים שאינם מתאימים, פירוק של המחבר הראשון והרכבה של מגוף כיבוי אש במקומו ולאחר הרכבת המגוף, ניתן לבצע בשקט וללא כל לחץ בתקופת הזמן הנדרשת, החלפה של כל המחברים והצינורות אשר נפגעו מהתהליכים הקורסיביים (חלודים).

הבעיה או יותר נכון האתגר היה בהקפאה הזו הינה הלחץ שהיה בנקודת הצנרת בה נדרשה ההקפאה שעמד על 22 בר, כלומר לחץ גדול מאוד.

הסיבה ללחץ הגבוה הוא גובה הבניין המחובר בצורה ישירה למאגר מים גדול של מערכת כיבוי האש שמצויה על גג הבניין.

לאחר בירור וביצוע חישובים הנדסיים, נבדק והוחלט שאין כל קושי או בעיה בבניית פקק קרח אשר ישמר את המים הכלואים בצנרת ללא כל בעיה.

ציוד הקפאה מיוחד הורכב על הצנרת בנקודה הנדרשת ובאמצעות שימוש בחנקן נוזלי נוצר פקק קרח יציב אשר אפשר את ביצוע העבודה הנדרשת באופן מהיר ללא צורך בריקון והשבתה של מערכת כיבוי האש אשר היה דורש הזמנה של כבאית שתעמוד כגיבוי לאורך כל זמן ביצוע העבודות.

ההקפאה בוצעה בטווח זמן של כשעתיים, פירוק הויקטאולי הראשון הפגום והרכבת המגוף ניתוק החדש ערכה כשעה, ובמסגרת זמן של כ-6 שעות, בוצעה כל העבודה- ללא הפרעה או גרימת אי נוחות בכלל לדירי הבניין.

כמובן יש לציין את החיסכון המשמעותי בעלויות בתהליך הקפאת צינורות, שאינו דורש ריקון מאגר מים ענק של מאות קוביים, הזמנה של כבאית לאורך כל זמן העבודות, ואי נוחות הגדולה שהייתה נגרמת מפינוי של החניונים ועבודות מורכבות הנעשות באזור מגורים.

 

שתפו:

צרכים לרוקן מערכת מיםשמן כדאי שתקראו לפני…

תוכן עניינים

למידע נוסף והזמנות
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

אולי יעניין אותך..

דילוג לתוכן